acasa
despre mine
servicii
contact
|
|
|
Copyright © 2008 www.nutritiesportiva.ro . Toate drepturile rezervate.
Site realizat de                   
artistikpixel
GHIDUL NUTRITIEI
>> HRANA SI ACTIVITATEA FIZICA
     Rezultatele sportive pot fi mai bune sau mai proaste in functie de aportul de nutrienti pe care ii oferim corpului.

>> ENERGIA
     Organismul uman are nevoie permanent de energie. Afla de unde si-o procura.

>> CARBOHIDRATII
     Carbohidratii reprezinta sursa principala de energie a organismului si cea mai usor de obtinut.

>> PROTEINELE
     Sunt unitatile structurale ale tesutului muscular, ca si a tuturor celorlalte tesuturi din organism.

>> LIPIDELE
     Reprezinta cea mai eficienta modalitate a organismului de a depozita energia

>> VITAMINELE
     Vitaminele reprezinta un grup de compusi organici, fara legatura intre ei, care indeplinesc functii specifice in organism pentru a sustine dezvoltarea si a mentine sanatatea.

>> MINERALELE
     Sunt substante anorganice importante pentru activitatea celulara, enzimatica si pentru unii hormoni, pentru buna functionare a muschilor, oaselor si nervilor si echilibrul acidobazic.

>> APA
     Stiati ca aproximativ 70% din corpul nostru este reprezentat de apa?





>> PRINCIPII DE ALIMENTATIE
     Toata lumea stie cate ceva despre cum ar trebui sa manance, insa e bine sa stii toate principiile pentru ca organismul tau sa functioneze corect.

>> MINI-GHID DE ALIMENTATIE SANATOASA
     Daca esti interesat de buna functionare a corpului tau si iti doresti sa obtii performante deosebite in sport, trebuie sa pornesti de la lucruri simple.

>> ALIMENTATIA SI CRESTEREA IN GREUTATE
     Cand vine vorba despre crestere in greutate, trebuie sa lamurim un aspect: important este ca aceasta sa se produca prin dezvoltarea masei musculare si nu prin acumulare de grasime.

>> STRATEGII ALIMENTARE PENTRU OAMENI OCUPATI
     Ritmul actual al vietii poate fi un obstacol serios in respectarea unui regim alimentar care sa ne aduca satisfactii, indiferent care este obiectivul final: scaderea sau cresterea in greutate sau pur si simplu sa traim sanatosi, mentinandu-ne o greutate optima.

Toate alimentele sunt descompuse in cele din urma in nutrienti de baza, care pot fi incadrati intr-una din cele 6 clase: carbohidrati, lipide, proteine, vitamine, minerale si apa.
Mancam ca sa traim, nu traim ca sa mancam.

Corpul nostru are nevoie de energie pentru a supravietui in bune conditii. Alimentele pe care le consumam nu reprezinta altceva decat rezerve de energie stocata in legaturi biochimice, pe care organismul uman este pregatit sa le desfaca si sa extraga aceasta energie pentru a o folosi in interes propriu.